Totalt antall sidevisninger

mandag 22. mars 2010

Skitur til Geiteryggen

På lørdag gikk jeg med turlaget fra Finse til Geiteryggen på ski.  På grunn av ras mellom Arna og Voss måtte vi ta buss til Voss før vi tok toget videre.  Det var forbausende lite problematisk.  NSB skaffet mange nok busser og vi ble bare en halv time forsinket.  Hele skituren foregikk i ganske kraftig vind, men ikke så kraftig som meldt og tett snedrev.  Var ikke mulig å se forskjell på sastrugi og bakke så vi fulgte kvistet løype.  Heldigvis hadde vi medvind.  Overnattingen på Geiteryggen gikk fint og ikke som forrige gang da en gjeng med snescootersjåfører satt oppe halve natten og drakk øl.  Fikk testet DX-lykten min og den fungerte flott.  Dagen efter gikk vi tilbake samme vei til vi kom til avstikkeren til Hallingskeid.  Det var varmere og antydning til yr i luften og ikke spesielt god sikt.  Sneen var seig og litt problematisk.  Først var det klabber og så var det for glatt.  Også denne gangen fulgte vi kvistene.  Ved krysset hvor sporet fra Finse til Hallingskeid krysset vårt, fikk de som ville gå fort forsøke å nå første tog 16:35.  De andre kunne ta 17:35.  Erfaring har lært meg å satse på første tog.  Det andre kan bli utsatt.  En gang ventet jeg 4 timer på Hallingskeid - så det vet jeg.  Dessuten hadde jeg lest ut  Kaori Ekuni sin Stjerne stjerne.  Skriver om den et annet sted.  Jeg nådde første tog med ett minutts margin og var rimelig sliten da jeg kom frem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar