Totalt antall sidevisninger

tirsdag 3. august 2010

2010 - ferie

Iår var ferien på Geilo, i Sogn og Fjordane og på etapperittet Vikingtour.no . Fikk gått litt på tur i fjell, prøvd det nye regntøyet mitt og fått lest en del bøker. Forsøkte å lese Kabat-Zinn, Jon: "Akkurat nå : bevisst tilstedeværelse i hverdagen", men syntes den var ganske kjedelig. Kanskje når jeg har fått mer ro i sjelen...

Vi besøkte Turtagrø, fantastisk fint sted. Skulle gjerne vært der en uke og sett og gått på fjellene. God og solid mat. Ved Skjolden så vi på minneplakaten for Witttgenstein og spurte på nærmeste bensinstasjon hvor det egentlig var han hadde hytten sin og fikk vite det. Bare spør meg.

Solvorn var også et fint sted som vi var på, utsikt til sjøen og mellom høye fjell. God og beskjeden mat. Syklet herfra og nesten til Veitostrandi og tilbake. Gikk på Nigardsbreen med N. På museet så vi Christian Nielsens genser som hadde ligget i isen i 27 år.

Fjærland - bokbyen - var et flott sted å være. Fin utsikt til to armer av Jostedalsbreen. Mye bøker, noen interessante også. Senere kom jeg til å angre at jeg ikke kjøpte Anne B Ragdes Ligge i grønne enger, som jeg ikke har lest.

Vi besøkte også Selje og Kalvåg. Mye sjø og en del fine fjell her også.

Fra Kalvåg gikk turen til Rjukan hvor starten av VikingTour.no var. Lang biltur. Fikk sett Hemsedal på veien. Så ut til å være et fint sted både sommer og vinter.

Skriver om sykkelrittet og bøkene i andre tråder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar