Totalt antall sidevisninger

søndag 8. august 2010

Stord Rund 2010 - løyperapport

For å komme til Stord brukte jeg bil til Halhjem hvor jeg hektet sykkelen av. Efter å ha syklet litt fra Sandvikevåg i retning Rommetveit merket jeg effekten av å ikke ha bakskjerm på, jeg ble våt i baken. Tok en pause og tok på meg regnbuksen som jeg hadde i sekken. Fremme i startområdet, bestemte jeg meg for å sykle trim og tur. Dette rakk jeg såvidt, hev meg efter feltet og nådde igjen de siste på flaten nedenfor høyskolen. Efter å ha syklet forbi mange med bagasjebrett og flate styrer (se tidligere innlegg om sykkelmote) merket jeg at det ble stadig tyngre å komme lengre frem i feltet. Jeg hadde en stund en ganske lang hale bak meg av syklister som hang seg på. Omtrent ved krysset ved Sandikevår hadde jeg ristet av alle unntatt en på terrengsykkel og en på racer. Imponerende å sykle så fort på terrengsykkel. Men det var en veldig lett sykkel, forklarte han meg. Disse holdt jeg følge med resten av veien. Kom i mål rundt 2 timer efter start og det er greit nok. Efter målpassering, hadde jeg tenkt å sykle tilbake til fergen og var begynt på det da jeg fikk sitte på med raceren som jeg hadde syklet med. Så det ble bare 90 km idag, i delvis bra vær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar