Totalt antall sidevisninger

tirsdag 3. august 2010

Roman - Kristi Furubotn: Ingenting

Denne boken plukket jeg opp blant de kasserte bøkene til biblioteket på Gaupne og hadde ikke all verdens forventing til den. Første side leste jeg og tenkte: Det er slik en dårlig bok er skrevet. Mye av teksten beskriver hva hovedpersonen tenker på, hypotetiske situasjoner og merkelige innfall, sammen med en rekke medisinske termer. Efterhvert som jeg leste, ble jeg mer og mer glad i boken. Det er en fantastisk bok. Takk Kirsti. Boken handler om en sykepleier som reiser til Gaza for å være nøytral sykepleier. Overbevist om at dette er mulig. Med seg har hun en annen sykepleier som ikke liker Israel i det hele tatt og som er svært politisk. Hovedpersonen husker tilbake på møter i Zion, religiøse sanger og bønner for Israel, samtidig som hun får politisk argumentasjon fra sine reisefelle.

Jeg lurte virkelig på hvordan det kom til å gå med hovedpersonene og var veldig spent på hvordan hun ville ende opp til slutt.

Ser at Kristi Furubotn har også medvirket til at boken er blitt teater - og det er fint.

Mange som skriver slik Opplevelsesflytlitteratur bruker sparsomt med tegnsetting og minimalt med fakta. Slik er det ikke her. Ryddig (forsåvidt) og en del fakta og tøys om hverandre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar