Totalt antall sidevisninger

lørdag 25. september 2010

Bok - Espen Stuelands Kjærlighet i tide og utide

Når jeg ikke får sove så leser jeg i Espen Stuelands bok Kjærlighet i tide og utide.  Iallefall har det vært slik siste uke.  Jeg er ikke helt ferdig med boken, så jeg burde ha ventet med en omtale til jeg var ferdig.  Men det får så være.  Får ikke tid til alt.

Boken starter dramatisk med at samboeren til hovedpersonen forsvinner mens de er i butikken.  Da han kommer hjem ser han at hun har tatt med seg alt, til og med "hullene i veggen efter bildene hun hang opp".  Flott start på en bok.  Så fortsetter boken med tilbakeblikk på kjærligheten mellom de to, om kjærlighet i litteratur og mange betraktninger som avsluttes fint.  Disse betraktningene har varierende lengde og har vært for meg av varierende interesse.  Da jeg kom halvveis eller kanskje litt før så savnet jeg at det skulle skje noe mer med handlingen fra starten, men det har ikke skjedd.  Nu er jeg forbi halvparten og har forsåvidt ikke noen forventninger i så måte.  Det er ikke en bok med en egentlig handling.  Slike bøker er det alt for få av.  Det burde være flere slike, med alle mulige tema - helst noen interessante...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar