Totalt antall sidevisninger

lørdag 25. september 2010

Skriveverksted avansert - løyperapport

Dette semesteret går jeg på skriveverksted avanstert som arrangeres av Folkeuniversitet i Bergen med kursholder Are Glambak Bøe.  Vi var tre damer og meg + kursholder.  På forhånd hadde jeg blitt bedt om å ta med noen tekster.  Jeg tok med en julenovelle (ikke på nett) og mitt innlegg fra Bjørn Viskum utstillingen.  Det var ikke så mye tekst fra de andre, så mine to sider ble litt dominerende.  Jeg skal ikke si så mye om de andre for jeg respekterer deres privatliv.  Kursholderen er forsåvidt en offentlig person...  Vi hadde høytlesning av tekstene vi hadde med.  Det var veldig nyttig å høre egen tekst lest av andre.  Da forstod jeg mye bedre hva som fungerte og hva som må skrives om.  Det er en fortelling om en som besøker en avis og blir vist rundt av redaktøren.  De ser journalistene skrive og gjesten sier til redaktøren: -Jeg tror jeg kan plukke ut dine tre beste journalister. -Ja, gjør det sier redaktøren. -Han, han og han. -Helt rett, hvordan visste du det? Jeg kan se at de leser teksten høyt inni seg.

Det er alt for fint vær til å sitte inne å skrive blogg og dessuten skal jeg snart opp Stolzekleiven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar