Totalt antall sidevisninger

lørdag 25. september 2010

Litteratur/Tegneserie - Logicomics - kunst basert på vitenskap

En takk til Victor Norman som anbefalte boken Logicomics.  En absolutt fantastisk bok.  Livet til Bertrand Russel blir presentert som en tegneserie og fantastisk lesing.  Slik burde Dirac, Feynman og mange flere også bli presentert.

Dette følger opp den kanskje litt kryptiske avslutningen jeg hadde på mitt første Viskum innlegg:
"
Hva som er verdt anstrengelse er å lage kunst basert på vitenskap og det følger jeg kanskje opp i en annen tråd.
"
En slik bok er helt riktig.  Dette er stor kunst basert på vitenskap.

I boken står det selvsagt en del om Lewis Carrol og Alice i eventyrland, om Wittgenstein (massevis) og om hytten hans i Skjolden, om Felix Klein, Hilbert og mange andre kjente filosofer og matematikere.

En slik bok burde vel kanskje anmeldes på skikkelig måte, og man må si noe om tegningene og så videre.  Men jeg nøyer meg i første omgang med å gi min hjertligste anbefaling og lenke til boken.
http://www.logicomix.com/en/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar