Totalt antall sidevisninger

søndag 8. mai 2011

Minner - rampestreker 1

Selv om det ikke ser slik ut og er vanskelig å tro idag - så har jeg vært ung en gang - og jeg har utført rampestreker, eller vært med noen.  Jeg tar dem kronologisk eller i den rekkefølgen jeg husker.

Speidertur i Haugsdalen 1:  I speideren lærte jeg mye - blant annet å spille poker.  Jeg husker at vi lå i telt i Haugsdalen der hvor elven går på begge sider av en gresslette.  Ovenfor gressletten er det sand og stein rett før elven deler seg i to.  Her pleide det å ligge to bilvrak som var dumpet.  Vi løp omkring her og likte godt at solen stod så sent opp i dalen siden Svinningen lå i syd og hindret solen i å lyse på teltet om morgenen.  Om kvelden lå vi i soveposene og snakket sammen, delte det lille vi hadde av snop og spilte kort.  Har gode minner fra disse kveldene.  Av og til hendte det at våre speiderledere fant på at vi skulle ha nattmanøver, som det ble kalt, vekking og litt løping rundt omkring i skogen med løsing av noen oppgaver.  En kveld var vi voldsomt ivrige med kortspillet og ville dra det ut (som om vi skulle være unger - og det var vel nesten rett).  Speiderlederen vår sovnet og vi stilte klokken slik at han ikke skulle vekke oss for tidlig.  Selvsagt stilte vi alle andre klokker også.  Etter å ha sovet en eller to timer lengre enn vi egentlig skulle, spiste vi frokost og speiderlederen forsøkte å gjøre oss klar for tur før vi skulle gå til bussen.  Da måtte vi si at vi hadde stilt alle klokkene, heldigvis husket vi hvor mange timer vi hadde stilt klokken hans tilbake.  Så det ble bare tid til å pakke teltet og gå til bussen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar