Totalt antall sidevisninger

søndag 8. mai 2011

Sykkelritt - Gulfjellet rundt 2011

Forrige uke var det pent vær og rundt 10 grader og enda kaldere om morgenen.  Flott derfor at det idag var 21 grader og solskinn da Gulfjellet rundt startet fra Fana stadion klokken 10 imorges.  Ruten var lagt litt om slik at turen ble litt kortere enn tidligere.  Bare 85 km mot tidligere litt over 90.  Gjennomførte på rundt 3 timer - skal oppdatere tiden når jeg vet den.  Først syklet vi ut fra Fana stadion bak en masterbil igjennom Troldhaugtunnelen, Hopsbroen, Nesttun og fri fart fra bakken etter Nesttun.  I starten la jeg meg helt bak og forsøkte å finne meg et passende felt å henge med i.  Fant et felt på flaten mot Midttun og fant enda et felt lengre foran etter Grimesvingene.  Dette ble jeg liggende i til Trengereid.  Opp bakken var jeg med i en utrbytergruppe (skikkelig tøft å kunne si det).  Etter bakken og innover mot Rolvsvåg var vi rundt 5-6 som samlet oss i et lite felt. (Grunnen til det omtrentlige antallet er ikke at jeg ikke kan telle så langt, men at en kom til og en gikk ut av feltet.)  Til tider var det sterk vind, både imot og en sjelden gang bakfra.

Ved Ulven forsøkte jeg meg nok en gang på et brudd, bare for å oppdage at feltet foran meg var en gruppe fra BCK på trening.  De syklet så rykkvis at jeg til slutt ble nådd igjen av mitt gamle felt.  Opp mot Fanafjellet var det full fart - i den grad noen orket det.  Noen syklet forbi meg og jeg syklet forbi noen.

Oppsummert: Nok mat og drikke, nok klær (litt for mye), grei fart og ingen tekniske problemer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar