Totalt antall sidevisninger

søndag 1. mai 2011

Sykkeltur - Gulfjellet rundt

Siden sykkelen min er på verksted (bosset er gåen og egentlig hele bakfelgen), så spurte jeg en nabo pent om jeg kunne låne hans Trek Madone 5.2.  Jeg visste at det er en mye bedre sykkel en min.  På naboens sykkel var det også SPD-pedaler - akkurat som jeg bruker.  Først var han litt skeptisk, men jeg fikk låne den og syklet avgårde etter Verdibørsen og syklet til Midttun hvor jeg skulle treffe en tidligere kollega, H, som jeg har vært på mange ski- og sykkelturer med.  Det var et fantastisk fint vær og turen til forbi utbyggingen av den nye bybanetraseen gikk helt greit.  På Midttun tok jeg igjen et stort BCK-felt.  Dette dro i fra meg mens jeg ventet på H.  Sendte noen SMS og til slutt sa han at jeg bare kunne dra.  Og det gjorde jeg.  Syklet i god fart og håpet å finne noen å sykle med.  Tok igjen to ved Arna, men de syklet for sakte, så de syklet jeg bare forbi.

Forbi Gulbotn kunne jeg konstatere at det var mye sne på toppen av Gulfjellet.  Det er bra siden jeg skal på skitur der etter Pokemon idag.

Langs skyggestrand ble det ganske kjølig.  Det var rundt 16 grader til Arna og helt nede i 11 ved Trengereid.  På andre siden var det 22 grader.  Da jeg suste ned fra Gulbotn, så merket jeg hva slags sykkel jeg hadde.  Her har jeg sust ned flere ganger med min racer og når den kommer opp i fart så merkes farten virkelig.  Naboens sykkel lå helt støtt, ingen risting og jeg merket knapt at farten var oppe i 65 km/t.  Da jeg kom til bollebutikken i Hegglandsdalen, så jeg at ryktet om at den var nedlagt var riktig.  Ingen boller der.  Her møtte jeg en som hadde falt av sin gruppe.  Han syklet jeg med til Os.  Jeg skulle videre på vernissage på Galleri Vedholmen.  Siden jeg hadde god tid, stoppet jeg på butikken på Vedholmen og spiste en is.  Her kom jeg i snakk med to andre syklister.  Vi syklister har en god og kemeratslig tone.  De ville gjerne sykle med meg tilbake over Fanafjellet, men jeg forklarte mitt ærend og da viste det seg at den ene syklisten var kulturell også.  Han hadde kunst fra galleriet hjemme.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar