Totalt antall sidevisninger

søndag 11. april 2010

Jim Jarmusch: Coffee and cigarettes

Artig liten film med mange små scener med forskjellige kjente skuespillere og artister.  Filmen er i sorthvitt. Mange av skuespillerne kjente jeg igjen før de presenterte seg.  Litt morsomt med Tesla-spolen (du må holde ut til halvparten av filmen er over).  Veldig mye av dialogen går på: kaffe er ikke sunt, sigaretter er ikke sunt.  Det er ingen lunch, osv.  Lang liste på slutten over filmmusikk, men den klarte jeg ikke å høre - bare Iggy Pop med rulletekstene.  Da Cate Blanchett dukket opp tenkte jeg at det var den lyse kusinen.  Se hva rett svar er på rulleteksten i slutten (eller juks å se det på imdb).  Hun er min favorittskuespiller blant de kvinnelige.  Neste på den listen er Wiona Ryder (som ikke er med i denne filmen) - så har jeg avslørt det.  Ikke spesielt spennende film, men til tider litt morsom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar