Totalt antall sidevisninger

søndag 11. april 2010

Skitur til Austlirinden (808) og Sletteggen (744)

Som nevnt fra gårsdagens blogg så så det ut som det var skiføre på Austlirinden.  Og siden det var fint vær imorges måtte jeg sjekke om det stemte.  Regnet med å måtte bære skiene ganske langt opp fra Bontveit, men tok skiene på ved porten i toppen av bakken bak parkeringsplassen.  Det var veldig flekkete efterhvert som jeg gikk oppover og bare gamle skispor.  Da jeg kom opp i Dyrdalen var jeg spent på hvordan føret ville være videre, men ble skuffet.  Det så ikke ut til å være mulig å gå sammenhengende inn og opp Dyrdalen.  Jeg gikk inn Austbotten og bratt opp mot Austlirinden for der lå det nok sne til å gå sammenhengende på sne.  Mens jeg gikk oppover tenkte jeg på fraktale mønstre og hvordan det lengre nede var sneflekker mens der jeg gikk var det øyer uten sne.  På toppen så jeg nydelig utsikt til Gulfjellstoppen, Kvamskogen og Folgefonna.  Fikk lyst til å gå på Gulfjellet en dag efter jobben.  Nedturen tok jeg via Sletteggen.  På veien dit så jeg flere som gikk på bena og omtrent like mange som gikk på ski.  I den høyden var vel det mer enn 50% sne, men hvis vi tok hele ruten ble det vel rundt 50%.  Så forholdet mellom fot- og skigående så ut til å angi snedekket i prosent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar