Totalt antall sidevisninger

torsdag 22. april 2010

Kona Worldbike - ny sykkel

Omsider fikk jeg min efterlengtede robuste sykkel fra Kona.  Slik ser den ut:
http://thumbnail.image.rakuten.co.jp/@0_mall/hakusen/cabinet/ikou_20100129_004/img10634669953.jpg
En sykkel med innvendig gir og skikkelige skjermer.  Efter at jeg hadde kjøpt den kom jeg til å tenke at det hadde vært fint med et bagasjebrett.  Men hva er det som har skjedd med bagasjebrettene?  Omtrent ingen av bagasjebrettene er solide.  Noen er klipses på (noen tres på, styr unna de) og noen eftermonteres.  Og noen kommer med bagasjebrett ferdig montert.  Denne her har et riktig fint bagasjebrett:
http://www.thebikelist.co.uk/imagecache/file/width/800/images/models/Kona/2009/AFRICABIKE-ONE_09/2K9_AFRICABIKEONE.jpg
Sveiset på.  Du kan nok ta med en voksen person bakpå her.  Eneste ulempen med denne sykkelen er at den bare finnes i dameutgave.

Flere erfaringer med sykkel.  Forrige uke syklet jeg med spinninggruppen min og da møtte jeg en sykkelreperatør.  Alle sykkelreperatører jeg har møtt har vært fine mennesker.  Egen hylningsblogg til dem.  Se senere.  Han tilbød seg å se på sykkelen min to dager senere.  Han konstaterte at fremgiret på raceren var ødelagt og jeg trengte ny vaier til bakbremsen.  Dette fikset han mens vi snakket om ski og sykler.  Grunnen til at bakbremsen var blitt dårlig er at på mange sykler så ligger vaieren til bakbremsen ubeskyttet på undersiden av overrrøret (også min nye worldbike).  Når jeg hektet sykkelen på stativet på bilen kommer denne vaieren i klemme.  Og det er ikke bra, særlig ikke hvis det er rett før strømpeåpningen.

Så husk å sjekke det neste gang du går til anskaffelse av sykkel.  Mange racere har cabelføring i rammen.  Noen har på siden og noen på oversiden.  Er det på oversiden kan man ikke lene seg til stangen når man tar pause.

Efter to turer med verdenssykkelen, så syntes jeg at det gikk litt tregt og leverte sykkelen inn for en rask service.  Bremsen stod på hele tiden.  Fort gjort å fikse.  Samtidig fikk jeg vite at min gamle hybridsykkel var ferdig konvertert til single speed.  Det tok Sykkelbutikken 4 dager på det som en annen ikke klarte på 4 måneder.  Gleder meg til å hente den imorgen.

Det flotte med verdenssykkelen er de store ballongdekkene.  Trenger ikke dempere med slike dekk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar