Totalt antall sidevisninger

søndag 12. desember 2010

Skitur - Ljosanbotn og omegn

Kom opp med toget lørdag morgen.  Varmet opp hytten og gikk en tur i våt løssne opp dalen.  tok til venstre opp i dalen og havnet i tåken.  Gled ned i sne som mest lignet på gjørme i konsistensen.   Mine lånte og tynne stålkantski var absolutt ikke ideelle her.  Om kvelden fikk jeg omsider sett Melkeveien.  Har ikke sett en så klar stjernehimmel på flere år.  Det varmet meg selv om det var ganske kaldt.

Idag var det tur i omtrent samme område.  Opp en egg, men idag var det kaldt.  Rundt -12 og sneen var helt fin.  For min del gikk turen opp helt flott for jeg hadde ingen problemer med fellene mine...  På toppen kunne vi se Hårteigen, vi kunne også se nordover.  Det var en fantastisk utsikt.  Jeg blir så beroliget ved å se snekledde fjell i solskinn.
 
Det skyet over mens vi gikk, så vi hadde ikke så fin sikt ned igjen.  Skiene passet bedre, men var fortsatt ikke helt med.

Så tok vi toget tilbake til Bergen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar