Totalt antall sidevisninger

fredag 17. desember 2010

Skitur - Redningshytten - Osavatn via Austlirinden

Samme tur som forrige gang jeg var på Redningshytten, men denne gangen var det skiføre hele veien.  Smurte mine ski med ekstra blå som gikk fint hele veien, fikk ikke bruk for fellene.  På Redningshytten så jeg solen og fikk litt sol på meg.  Tenkte som jeg har tenkt tidligere at jeg skulle ha gått opp på fjellet fra sydsiden, da hadde jeg fått mye mer sol.  Altså fra Bontveit.

Denne dagen var jeg den første opp på hytten, klokken 1300.  Så hvis man skal sole seg, bør man være minst en time tidligere (i desember).  Tok frem min termos og bok.  Leste litt i Kirinos Grotesque og syntes det var utrolig mye bedre skrevet enn sist jeg leste i samme boken.  Tenkte en hel del på skriving mens jeg gikk oppover til toppen av Austlirinden.  Så at det kom en til mot hytten mens jeg forsøkte å finne nysneen for det var så hardt å gå på ren skare.

På toppen ble det bare tid til en rask kopp te, for det blåste friskt.  Toppvarden var islagt.

Etterhvert som jeg kom meg nedover skråningen ble det mer og mer nysne og ikke så mye skare, så det siste stykket gikk veldig fint.  Helt nede ved parkeringsplassen møtte jeg to med skikkelig brede ski og med hjelm på seg.  De visste tydeligvis om et annet lurt fjell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar