Totalt antall sidevisninger

mandag 7. juni 2010

Bergen - Voss 2010 - løyperapport

Det var kjølig og overskyet da jeg startet 07:04 fra Bergen. Det gikk fort innover mot Trengereid hvor vi nådde igjen feltet som startet 4 minutter tidligere. På veien så jeg blodige folk i veien og hørte sirenene. Noe velt var jeg også vitne til. Klatringen opp Trengereid gikk bedre enn fryktet. I tunnelen ved Bjørkheim som vi fikk sykle i iår var det ganske mørkt. Der savnet jeg en skikkelig lykt. Opp mot Kvamskogen syntes jeg det gikk for sakte, så jeg dro ifra. På Kvamskogen var det tåke og jeg kunne skimte sneen opp mot Såta. Tåken lettet akkurat ved sadelpunktet mellom Tveitakvitingen og Fuglafjell og et nydelig skue mot Folgefonna åpenbarte seg. Jeg rakk å fylle flasken før feltet nådde meg igjen. Nedover ble jeg hindret i full fart av en bil som kjørt ubehagelig sakte. (Aner ikke hvor sakte siden jeg for tiden ikke har sykkelcomputer.) Gledelig kunne jeg konstatere at iår hadde vi medvind innover Hardangerfjorden. Efter Fyksesunbroen hadde jeg en velt. Fikk noen skrubbsår og ble litt stiv, men klarte å slenge meg på mitt gamle felt. Disse hadde jeg følge med til Kvanndal hvor jeg tok en liten pause. Tenkte at jeg kunne slenge meg på et felt når som helst, men fant ikke et felt før Granvin. Det var et felt hvor det var roping og disiplin. Mens jeg syklet, tenkte jeg på raftingen og uttrykket: Back on the job - som ble ropt for hver bølge vi møttte. Men jeg hang med dem til Skjervet. Ned mot Voss var det som vanlig motvind og varmt. I målområdet fikk jeg bandasjert skrubbsårene, fikk mat og pudding. Her så jeg også Ove Thue som hadde startet samtidig med meg. Det gikk helt greit å få med meg sykkelen på toget og på toget sover jeg godt efter en slik tur.

Idag har jeg syklet ss til jobben og fantaserer om å bruke den til Voss neste år. Andre (= mine kollegarer) satser på bedre tid neste år, men jeg er fornøyd med tiden min og har ingen ytterlige ambisjoner om forbedringer.

Pent vær og flott tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar