Totalt antall sidevisninger

onsdag 16. juni 2010

Konsert med Rammstein - Koengen 15. juni 2010

Igår var N og jeg på konsert på Koengen med blant annet Rammstein. Før vi fikk se showet deres, så vi litt på Alice in Chains. De la kun vekt på musikken og var en interessant kontrast til Rammstein. De spilte i lyset fra solnedgangen, hadde ingen scenedekorasjon og minimalt med sceneshow. Heller ikke noe lysshow. Efter at de var ferdig, gikk sceneteppet ned og det samme gjorde solen. Hvordan musikken var? Grei nok. De andre gruppene i samme sjanger klarte det nok bedre. Og med sjanger er det vel grunge de passer inn i?

Da solen var gått ned over scenegulvet, falt sceneteppet ned og et nytt sceneteppet avlsørte seg: Et digert tyskt flagg. Efter at det også falt ned, var det et forrykende show med Rammstein, med mye lyd, lys, scendekorasjoner, kostymer og ildeffekter. Og massevis av show på scenen. Først lurte jeg på hvorfor vokalisten gikk med smedforkle og brukte sveisehansker, men det forstod jeg da jeg så all ilden.

Rammstein lager veldig forseggjort og har et veldig spenn i lydbildet sitt. Spesielt vil jeg trekke frem keyboardisten som ikke alltid er like lett å høre. Her fikk vi sett ham mye. Sentral i mye av sceneshowet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar