Totalt antall sidevisninger

torsdag 3. juni 2010

Kanotur i Haugsdalen (29.-30 mai)

På speidertur med kano til Haugsdalen.  Turen går oppover Osvassdragene og starter ved bensinstasjonen i Os. Resten av turen foregår i Bergen kommune. Vi hadde fint vær og medvind. Først hørte vi biler og så dem også, men efterhvert forsvant både synet og lyden av dem. Jeg så nok litt lengselfullt efter alle syklistene som for av sted under den mørke vesthimmelen. Selv skulle jeg avgårde mot den lyse dalen i øst. Lyden av padleårer, bølgeskvulp og fugler er merkelig avslappende. Om natten sov jeg i telt og sov godt og sjeldent lenge. Den natten var det veldig kaldt. Om dagen var det rundt 20 og vi gikk i T-skjorte, men om natten var det rundt 0 grader.  Tilbaketuren gikk i svak motvind. På turen fikk jeg lest ferdig boken
Ligningen for lykke av Maria Reinertsen. Hun er journalist i Morgenbladet og har skrevet en flott og lesverdig bok som gir innblikk i hvordan sosialøkonomer tenker. Jeg skriver mer om boken et annet sted.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar