Totalt antall sidevisninger

mandag 21. februar 2011

Skitur - dagstur i nydelig vær - 20. februar












Ø og jeg møttes ved parkeringsplassen ved Osavann etter Pokemontid.  Solen stod såpass høyt at man ikke lengre får skygge hele veien opp til redningshytte.  Det var kaldt, ganske hardt og isete, men ble mykere lengre oppe.  Mange folk var ute på tur denne søndagen.  Ikke så mange forbi redningshytten, men noen var det hele tiden.  Når man kommer opp over korketrekkeren (til venstre for Toro-fjellet) får man sett utsikt.  Og den blir det stadig mer av etterhvert som man kommer høyere opp.  I enden av middagsdalen møtte vi E på vei ned.  Avtale om fremtidige turer har vist seg å være som skrift i sneen.  Men kanskje det blir noe av?

Etterhvert som vi kommer høyere opp, ble samtalen også høyere.  Vi snakket blant annet om grunnstoffer og metoder for å huske dem.  Et skikkelig bra tema.  Jeg nevnte vel også sastrugi.  Har nevnt det noen ganger, jeg synes fjelltopper i solskinn er noe av det mest beroligende som finnes.  Fra toppen ser man mange av dem.  Det er så fint at jeg får lyst til å gå på ski hver dag.

Nedover så jeg at mange slet og hadde det vanskelig med å vite hvordan du skulle te seg.  Ikke jeg.  suste forbi de fleste.  Skikkelig bra at mine nye ski fungerer som de skal.  Jeg er SÅ glad for det.

1 kommentar: