Totalt antall sidevisninger

torsdag 14. april 2011

Film - Sykt lykkelig

Norsk film om utroskap og kjærlighet.  Et par og adoptivsønn flytter ut i skogen og leier nabohuset til en liten familie på 3; far, mor og sønn.  Mens barna leker slavedriver og slave, prøver de voksne å finne ut av den hierarkiske orden seg i mellom.  Mange flotte bilder av snekledd skog.  I familien de flytter til driver mannen med jakt og er borte en uke i slengen - og kommer hjem med kjøtt fra supermarkedet.  Konen hans og den innflyttede mannen finner raskt tonen og man aner et sjalusidrama, slåssing og roping.  Handlingen i filmen er ikke lett å forutsi og karakterene er både troverdig og realistisk fremstilt.  Noen få steder syntes jeg at dialogen til tider var overtydelig, men stort sett gikk det bra.  Som vanlig på norsk film, måtte jeg skru på den norske tekstingen så jeg skulle forstå hva de sa.

Siden jeg først publiserte innlegget har jeg tenkt litt på filmen, og har kommet frem til at på mange måter er filmen bra.

http://no.wikipedia.org/wiki/Sykt_lykkelig
http://www.imdb.com/title/tt1664892/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar