Totalt antall sidevisninger

tirsdag 12. april 2011

Sykkeltur - sykle til jobben

Fikk tatt på sommerdekk på bysykkelen min i helgen og syklet litt på den igår.  Idag syklet jeg hele veien til jobben.  Savner bagasjebrett på sykkelen.  Da jeg syklet imorges, merket jeg at forhjulet mitt kom borti skjermen slik at det laget litt lyd.  Jeg forsøkte å fikse det med en skiftenøkkel (ikke noe hurtigkobling her), men da bremset hjulet så jeg fant ut at jeg får leve med lyden.

Legg merke til sykkelvraket til høyre
Rullegardiner nedover fjellsiden på Nesttun
Tilbaketuren var flott.  Tørr asfalt, varmt og medvind.  Fikk god fart og snakket med noen syklister jeg syklet like fort som.  Midt i en samtale, punkterer jeg.  Min første punktering på bysykkelen.  Heldigvis har jeg med ny slange og skiftenøkkel.  Etter jeg har satt på slangen, oppdager jeg at ventilen og sykkelpumpen er inkompatible.  Det er ikke noe problem, jeg bare stanser en syklist og spør om han har riktig sykkelpumpe.  Og klart han har.  Han hjelper meg vel og lenge.  Den første slangen jeg forsøkte var så morken at luften gikk rett igjennom.  Dekket stod litt skjevt, gav litt sleng på hjulet.  Det fikset jeg da jeg kom hjem.

Så jeg kom meg hjem til slutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar