Totalt antall sidevisninger

søndag 17. april 2011

Fotografering - erfaringer











For ikke så lenge siden fikk jeg mitt første speilreflekskamera.  Før har jeg bare hatt kompaktkamera.  Siden jeg var overbevist om at jeg ikke kunne fotografere, har jeg ventet så lenge.  Det som overbeviste meg selv, var følgende argumentrekke:  Jeg trenger et kamera for å ta bilder av snedekte fjell og jeg kan ikke fullstendig bomme på dem, når jeg først har tatt et slikt bilde så bør det bli bra -> speilrefleks.  Fordelen med digitalt speilrefleks er at det bruker lite strøm og at jeg får en annen nærhet til bildet når jeg holder kameraet rett foran øyet.  Med stabilisator og autofokus har noen av bildene ikke blitt så verst synes jeg selv.




Først var jeg opptatt av å ta fine bilder.  Etterhvert som sneen har smeltet har jeg funnet ut at det er mer underholdende å ta bilder som ikke har fine motiv.  Hvis jeg ser at fjellet jeg skal ta bilde av forstyrres av en strømledning, så forsøker jeg å få med flest mulig ledninger.  Også slik med boss og rot.  Tar med noen eksempler som viser min fotokarriere.

Men jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg skal ta bilder når jeg løper og når jeg sykler, så jeg trenger muligens et bra vanntett kompaktkamera også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar