Totalt antall sidevisninger

tirsdag 9. november 2010

Litteratur: Michel Houellebecq

En av mine yndlingsforfattere har nu fått en pris.  Han er fransk som min ydlingsforfatter, Albert Camus.  I den anledning hørte jeg oversetteren hans si at bøkene hans stort sett er tilgjengelige på norsk.  Det siste jeg har lest om ham er fra forskjellige aviser hvor han snakker om å lage film.

Akkurat som Hemingway, også en yndlingforfatter, så kan man forundres over hans valg av tema.  Men jeg liker sproget, setningsoppbyggingen, jeg liker flyten i det han skriver og oppbyggingen av romanene.  Muligheten av en øy, må jeg innrømme at jeg ikke syntes noe særlig om.  Men disse to er glimrende og anbefales hjertlig:
  • De grunnleggende bestanddeler
  • Plattform
Lurer du på hva du skal lese først, ta dem i den rekkefølgen du får tak i dem.  Sikkert best på fransk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar