Totalt antall sidevisninger

søndag 28. november 2010

Tur - Møsnuken (451 moh) opp

Igår var jeg en rask tur opp på Møsnuken.  Har mange ganger sett opp på fjellet og tenkt at der er det jammen lenge siden jeg har vært.  Igår fom jeg meg altså avgårde.  Først gikk jeg opp den veien jeg husker fra tidligere.  Øverst husket jeg at vi gikk over en myr - nå går veien opp til venstre ved myren.  Da jeg kom opp på platået så jeg hvor nydelig Folgefonna, Kvamskogfjellene og Gulfjellet var.  Helt hvitt, sol og litt skyer.  Noe kald vind er det.  Nydelig å gå på frosne myrer, tenkte jeg.  Ned igjen tok jeg en annen vei som jeg så en jogger hadde brukt.  En veldig bratt vei ned ryggen til fjellet.  Møtte tre på vei opp selv om solen snart ville gå ned.  På steinene så jeg streker efter piggskoene til joggeren.  Frisk tur - anbefales som motbakketrening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar