Totalt antall sidevisninger

lørdag 1. januar 2011

Gåtur på vinterføre - Strandafjellet og Helldalsåsen

Gikk på tur med mine venner Thor Christian og Hermann opp til Strandafjellet med start ved 'Nye Hordaheimen'.  Det er første gang jeg gikk dit.  Jeg har mange ganger gått nesten samme vei opp til toppen av Løvstakken.  Mange steder var det veldig glatt for det regnet mye igår, men fortsatt var det litt sne igjen.  På stien lå det for det meste slaps som var nesten stivnet.  Mulig å gå med fjellstøvler om ikke helt enkelt.  Flott utsikt ved flaggstangen på toppen av Strandafjellet (ikke flagg - selv om det var flaggdag idag).  Fin tur og litt vind på toppen.  Tok pauser ved Kåken og på en utsiktsbenk på vei ned.  Etterpå serverte TC te hjemme hos seg (= Nye Hordaheimen).

Deretter var det den årlige turen med min studievenn Knut denne gang fra Birkelundstoppen.  Vi gikk på fortauet inn til Sædalen og tittet på den nye skolen innerst i Sædalen.  Vi så også på nyoppførte boliger - det er endringer for hvert år vi tar tur i området.  Vanligvis går vi opp til Nubbevannet ovenfor Natlandsfjellet, men der var det nok for glatt denne gangen så vi hadde ikke så mange høydemetre iår.  På toppen av Helldalsåsen så vi litt på utsikten mot øst.  Noen steder var det forferdelig glatt.  Var heldig og fikk se solen over Nordåsvannet.  Jeg snakket om Dirac og fortalte anekdoter fra livet hans - basert på boken "The strangest man" av Graham Farmelo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar