Totalt antall sidevisninger

søndag 23. januar 2011

Halvmaraton - løyperapport 22.januar

På vei til start regnet det tett og jeg så at langs løpstraseen ble is hakket vekk og det ble strødd med sand.  Jeg hadde godt med regntøy og ull det var rundt 3 grader.  Som vanlig la jeg meg helt bakerst og klarte å holde følge med noen et stykke.  Denne gangen løp Rolf fra meg allerede ved 3 km mot tidligere 4.  To andre jeg løp med, løp fra meg ved Hamre bro.  Her så jeg svanene som jeg hørte den gangen jeg gikk skitur i våt sne (se tidligere innlegg).  Det var over 20 hvite svaner og 7 grå.  Etter broen løp vi langs Kalandsvannet og her var det mye is i løypen.  Hele vannet lå i tåke og jordene var islagte.  Tenkte på at dette er sikkert fine motiver å ta bilder av.  Ved vending så jeg at jeg ikke var sist.  Det var en bak meg.  Tilbake ved Hamre bro merket jeg at jeg begynte å bli stiv og lurte på om jeg ville klare å løpe hele veien.

Etter kakestoppet på Stend måtte jeg gå en og annen meter + bakken opp til Fana stadion.  Inne på stadion hørte jeg over høyttaleranlegget mye snakk om at helmaratonerne snart var ventet i mål.  Satte opp farten slik at ikke de skulle klare å slå meg (det har skjedd før) med å løpe over dobbelt så fort som meg.  DET klarte jeg med noen minutter.  Da var jeg ganske våt og heldigvis ikke kald.  Det hele tiden - all den fine sneen forsvinner her i lavlandet, tenkte jeg, men legger seg i fjellet.

Ser av resultatlisten at det faktisk var to med dårligere tid enn meg.  Neste gang skal jeg klare målet mitt om å løpe hele veien...

Ingen bilder av meg, men her kan man se litt om hva slags forhold det var i løypen:
http://www.kondis.no/loeyperekord-i-maratonkarusellen.4875342-127705.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar