Totalt antall sidevisninger

tirsdag 11. januar 2011

Musikk * The Stranglers: Walk on by

Det er sagt mye morsomt om å få en sang på hjernen.  Vil ikke si at jeg har fått DET, men jeg kom iallefall til å tenke på The Stranglers' Walk on by (egentlig laget av Dionne Warwick).  Prøvde å finne en brukbar versjon på youtube, uten å lykkes.  Så nå har jeg bestilt den fra biblioteket.

Husker at låten hadde den riktige subbete takten som jeg en gang likte så godt.

The Stranglers var en gang min yndlingsgruppe og jeg ser at de har gitt ut mange plater etter at jeg gav dem opp.  Og hvorfor gjorde jeg det: Det var introduksjonen av blåseinstrumenter!  Likte veldig godt den tøffe bassrytmen sammen med det spinkle orgelspillet.

The Stranglers laget også en flott video av denne låten som det het den gangen.  Denne kan man se (med dårlig lyd) på youtube. 

Få tak i en CD og hør på de eldste platene deres.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Stranglers

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar