Totalt antall sidevisninger

tirsdag 8. mars 2011

Skitur - Gulfjellet/Sydpolen søndag 6. mars


Gikk opp fra Osavann på en pokemonfri søndag.  Det var speilglatt på parkeringsplassen og det var knallhardt oppover også.  Tenkte at det ville snart gi seg, men det var glatt og hardt til forbi redningshytten.  Faktisk ganske bra i korketrekkeren.  Deretter var det hardt igjen.  Hadde dårlig sikt siden det var overskyet.  I korketrekkeren møtte jeg BFG-gjengen som jogger i området hver søndag.  På toppen av korketrekkeren tok jeg sikte på Sydpolen og gikk rett mot ryggen.  Bommet litt og måtte gå litt opp igjen.  På ryggen så jeg fotsporene til joggerne igjen.  Disse var greie å orientere seg etter.  På toppen er det et platå og jeg syntes det var ganske langt på toppen.  Jeg kom til slutt frem til varden.  Nedoverturen var ekkel, det hardt og delvis gjennomslagsskare.  Det var så hardt at jeg ikke fant igjen sporene fra vinterruten og bommet på vei ned igjen og kom ned sommerruten.  Ned korketrekkeren gikk det greit.

Både opp og ned gikk jeg langs eller oppå elven nedenfor redningshytten.  Dette anbefales ikke!  Det var spesielle forhold så det kunne gå bra.  Hvis denne veien velges, ta ganske langt opp mot Markskilsfossen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar