Totalt antall sidevisninger

fredag 11. mars 2011

Skitur - lysløypen på Frotveit

Idag morges snedde det og det har holdt seg kaldt idag.  Tok en tur opp i lysløypen på Frotveit for å prøve mine nye ski.  Det var mørkt og snart er månen halv.  Skyene drev over himmelen og man kunne vekselvis se forskjellige stjerner.  Etter en runde forstod jeg at jeg hadde altfor mye klær og at jeg hadde truffet noenlunde rett med smøringen (blå).  Litt isete i sporet men fint ved siden av.  Temperaturen var ca -1.  Tok en runde til og tok tiden på den.  Brukte 20 minutter som ikke høres så forferdelig sent ut.  Jeg må finne ut hvor lang løypen er.  Det haglet litt og en del andre brukte også løypen, noen hadde en fantastisk teknikk og suste forbi meg.  Noen brukte skøyteteknikk hele tiden.  Jeg forsøkte med det jeg har lært om diagonalgang og kom på at det er visst noe som heter dobbelttak, men det vet jeg egentlig ikke hva er, så da fikk jeg det vel heller ikke til.  Forstod raskt at jeg må trene mye for å bli flink i klassisk skiløping.  Men nå har jeg iallefall begynt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar