Totalt antall sidevisninger

torsdag 31. mars 2011

Skitur - Rann-du-ned fra Sletteggen ettermiddagstur

Som nevnt i gårsdagens blogg er det massevis av sne i fjellene - og idag tok jeg med meg skiene opp på Bontveit etter jobb.  Det hadde sluttet å regne og var antydning til lysning.  Fra toppen av veien bilveien (der hvor det står skilt om at løshunder er strengt forbudt) var det sne, sikkert over en meter.  Her tok jeg på skifellene på mine utforski.  Sneen var som ventet ganske bløt.  Lengre oppover ble det litt mer konsistens på sneen og noen steder var det litt skare.  Hver gang jeg gikk over en høyde blåste det ganske friskt.  Det var fint for fordi tankene mine trengte virkelig å lufte seg idag.

En fantastisk utsikt og det lysnet opp noen ganger.  På toppen tok jeg en kopp te før jeg dro av fellene og suste ned.  Fikk ikke så fantastisk fart i den våte sneen, men morsomt var det uansett.  Var litt mye av det gode å ha på meg hjelm.

Da jeg kjørte forbi Frotveit i 19-tiden så jeg at mange fortsatt går i lysløypen selv om det må være ganske vått der nå.  Sne er det ihvertfall massevis av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar