Totalt antall sidevisninger

søndag 13. mars 2011

Skitur - med turlaget til Kiellandbu

Tunge sneflak falt tett ned da jeg kjørte til Arna for å være med turlaget til Bergsdalen.  Jeg hadde pakket de vanlige tingene for en tur, deriblant en bok som jeg begynte å lese inatt.  En japansk bok om supermarkeder.  Tenkte jeg skulle lese litt i den på bussen og på hytten når vi kom opp.  Siste del skulle aldri komme til å skje.  På bussen fikk jeg lest litt.  Turen oppover gikk greit, sneen var myk og fin.  Det lå 15-20 cm nysne oppå et lag knallhard skare.  Men det gikk litt tregt.  Det skulle være en lett tur og noen syntes visst ikke det.  Da vi hadde 66 høydemeter til toppen tok vi lunchpause.  Da var det klart at vi ikke kom til å nå hytten.  Vi delte oss i to grupper, en speed-gruppe og en cruiser-gruppe.  Jeg var med i speed-gruppen og vi nådde toppen.  Et eller annet med Svein-toppen eller noe slikt.

Var veldig fin sne for nedkjøring - hadde vært supert og hatt litt sikt også.  Kom bare litt for sent til bussen.  Av en eller annen grunn ble lesing om supermarkeder i Japan ganske kjedelig så jeg sov heller litt på bussen tilbake.  Da var jeg blitt litt våt.  Hadde jeg visst at jeg skulle returnere til samme buss, kunne jeg tatt med litt bytteklær. (Kanskje jeg skulle gjort det uansett.)  Var litt spent på turen og nå vet jeg litt om hvordan jeg skal komme meg til den nye turlagshytten en annen gang.  Neste søndag blir det tur over Gulfjellet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar